Stephanie, oprichter PbrandingCommunicatiewetenschapper, NLP’er en trainer. Ik ben afgestudeerd aan de Vrije Universiteit in Amsterdam met afstudeerrichting communicatie binnen bedrijven en gediplomeerd Master NLP. Ik geef trainingen en workshops op het gebied van communicatie, presentatie en leiderschap. NLP is er op gericht het beste uit jezelf te halen. Communicatie betreft overdracht van informatie. Personal branding is een combinatie van het naar boven halen van jouw unieke talenten en deze effectief te communiceren. Wanneer ik jou kan helpen bij het formuleren van jouw doelen en kwaliteiten en deze effectief te communiceren naar jouw doelgroep is mijn missie geslaagd! |
Pbranding
Keizerskracht 628-2
1017ER Amsterdam Binnenstad
Bezoek op afspraak.
Stephanie: 06 41 56 14 38
stephanie@pbranding.nl
kvk: 55637744 | BTW 196800079B01
(<-- click to enlarge)
NLP: is een psychologisch communicatiemodel dat in 1976 in Amerika ontwikkeld werd door John Grinder en Richard Bandler. Dit model is ondermeer gericht op het stellen van persoonlijke doelen en het realiseren hiervan door middel van de juiste “mindsetting”. NLP technieken zijn zeer behulpzaam bij het duidelijk krijgen van je persoonlijke drijfveren en capaciteiten. Dit is een belangrijk onderdeel bij het vormen van jouw personal brand.
Definitie: Het eveneens uit Amerika afkomstige fenomeen "Personal branding" is het proces van het in kaart brengen en communiceren van jouw gewenste imago naar jouw doelgroep om jezelf op authentieke en unieke wijze te onderscheiden van anderen.
Uitleg: Iedereen bouwt een imago op (en heeft dus al een brand) door de acties en gedragingen in het dagelijks leven. Denk maar eens aan iemand uit jouw omgeving (zoals een collega, vriend/vriendin, leidinggevende ed.), waarschijnlijk kun je diegene omschrijven met wat diegene doet, wat diegene belangrijk vindt, wat de manier van werken is, typerende kenmerken etc.
Ook jij hebt dus, door gewoon jezelf te zijn en je dagelijkse dingen te doen, een imago bij anderen. De vraag is alleen of dit het imago is dat je wilt hebben?
Belang van Personal Branding: Personal Branding wordt ook in Nederland de laatste jaren steeds belangrijker. Door veranderingen in de werkomgeving (een carrière opbouwen en ervaring opdoen bij verschillende banen in plaats van een levenlang te werken voor één werkgever) en de globalisatie (waardoor zowel de afzetmarkt als het aanbod van professionals/werknemers uitgebreider wordt) is het voor professionals steeds belangrijker om hun eigen unieke capaciteiten en passies op effectieve wijze naar de buitenwereld te communiceren om zich zo te onderscheiden van anderen.
Aanpak: Het gaat bij personal branding absoluut niet om het neerzetten of spelen van een rol maar juist om het vinden van jouw kracht (van datgene dat je uniek maakt) en deze vervolgens uit te dragen. Het vormen van je personal brand begint dan ook met een zelfanalyse waarmee je inzicht krijgt in wie jij nou eigenlijk bent: je persoonlijkheid, kennis, ervaring, wat je wilt bereiken, wat je kunt en wat je belangrijk en leuk vindt). Vervolgens ga je kijken hoe je deze aspecten kunt gebruiken om jezelf op de gewenste manier te profileren naar jouw werkgever/klanten.
Wat kan Personal Branding betekenen voor uw organisatie / mensen?
Een succesvolle afdeling of onderneming begint bij succesvolle mensen, die zich weten te profileren. Die weten wat hun sterke punten zijn en deze met plezier, humor en overtuiging weten in te zetten. Meer weten over de trainingsmogelijkheden, neem dan contact op om verder na te gaan wat de mogelijkheden zijn.